Hitetlenkedve fogadta a magyar borásztársadalom nagy része a számukra teljesen váratlan hírt: a kormány a közösségi bormarketingre fordítható pénzek alapját képező forgalomba hozatali járulék megszüntetéséről döntött. Decemberben még a bormarketingre fordítható összeg felhasználásáról egyeztetett a szakminisztérium.
A kormány felhívja a vidékfejlesztési minisztert, hogy a bor forgalomba hozatali járulékfizetési kötelezettség megszüntetésére irányuló jogszabályokat készítse elő – többek között ezt az utasítást is tartalmazza a Magyar Közlönyben megjelent dokumentum.
Decemberben még egyeztettek a keret felhasználásáról

Jásdi István kiemelte, hogy a szakminisztériummal folytatott egyeztetéseken az a négy szakmai szervezet vett részt, amelyek a magyar szőlőtermesztés és borászat egészét képviselik (a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, Magyar Szőlő- és bortermelők szövetsége, Vindependent, Pannon Bormíves Céh).
Az AMC-től a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a bormarketing
A határozat a közösségi agrár- és bormarketinggel kapcsolatos állami feladatok ellátásáról is dönt. A dokumentumban ez áll: "A kormány egyetért azzal, hogy a közösségi agrár- és bormarketing tevékenységgel kapcsolatos feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. lássa el. A kormány felhívja az érintett minisztereket, hogy a feladatok átadásával kapcsolatos részletes előterjesztést készítsék elő, annak figyelembevételével, hogy a közösségi agrár- és bormarketinggel kapcsolatos szakmai felügyeletet továbbra is a vidékfejlesztési miniszter látja el." A végrehajtás határideje: 2012. március 31.