
A pszichológus végzettségű, Big Mac-et imádó Szabó Gabriella, a McDonald’s nyíregyházi üzletvezetője veheti át az Év embere díjat 2014-ben a megyében az Év embere gálán, egyben a IX. Nyíregyházi Borbálon 2015. február 28-án az Egészségügyi Főiskola Zilahi Termében. A világcég termékeivel valószínűleg nagyon sokan találkoznak, az üzletasszonnyal viszont kevesen, ismerjük meg őt is.
{jb_redbox}Gabriella 1995-ben, alig húsz éve, utolsóként, a határidő lejártakor adta be jelentkezését a McDonald’s nyíregyházi üzletvezetői pályázatára. Az elbeszélgetésen felvetették, hogy pszichológusként nem fogja-e esetleg túlreagálni a problémákat, ami nem biztos, hogy kell a világcégnek. Aztán, ahogy az utolsó szűrőn is átlépett és megkapta a megbízatást, már a „mekinél” is azt gondolták, jó választás volt. Húsz év után újra bebizonyosodott ez, hiszen a világcégtől idén megkapta a McDonald’s Oscar-díját, a Golden Arch Awards-ot, vagyis a legkiemelkedőbb franchise partnereknek járó kitüntetést. A hazai franchise partnerek közül ő a harmadik, aki átvehette ezt a rangos díjat. A kitüntetést ugyanis az egész világon csak azok a legkiemelkedőbb partnerek nyerhetik el, akik folyamatosan magas színvonalon működtetik éttermeiket, példamutatóan bánnak munkatársaikkal és tevékenyen támogatják a közösségüket. Az induláskor férjével, dr. Kiss Kálmán főiskolai tanárral igencsak be kellett osztani az idejüket, hogy az akkor 13, 11 és 4 éves leánygyermekeikre is maradjon elég idő, hiszen 1996-ban már önálló vállalkozásban vitte a McDonald’s nyíregyházi üzletét, amelyet 2001-ben a Bujtosi Városligeten egy újabb követett. {/jb_redbox}
Habár láttam a hirdetést, nem gondoltam arra, hogy pályázzak, de amikor két barátnőm egymástól függetlenül is azt mondta: Gabi, ezt az állást Neked írták ki, akkor döntöttem el, hogy beadom a pályázatot – mondta a díjazott. –Az élet bizonyította, hogy jó döntés volt.
{jb_redbox}Pszichológus végzettségemet is folyamatosan tudtam kamatoztatni, hiszen a siker egyik kulcsa, hogy tudom motiválni a dolgozóimat, akiknek száma napjainkban eléri a 100-at, 80 százalékuk pedig 25 év alatti. Három vezető kollégám a kezdetektől velem dolgozik, és tíznél is több olyan munkatársam van, akikkel több, mint 1 évtizede dolgozom együtt. {/jb_redbox}
A lányai időközben felnőttek, a legidősebbik fogja átvenni idővel a két üzlet vezetését. Ő idegenforgalmi szakközgazdász, HR-szakember, a McDonald’s által előírt képzéseket teljesítette. Férjével két fiút nevelnek, s a közeljövőben visszatér gyes-ről a céghez. A középső lányuk a szolnoki kórházban pszichológus, férje fejlesztő mérnök. A legkisebb gyermek a budapesti Corvinus Egyetemen most védte meg a diplomáját.
Gabikának a kedvence a 3 részes Big Mac, de megemlíti az elmúlt évek két magyar slágertermékét is, a libamájas szendvicset és a szürkemarha burgert, amelyek hatalmas sikert arattak. Orlandóban, a McDonald’s kétévente rendezett találkozóján volt alkalma az összes kontinens fejlesztéseibe is belekóstolni, amelyek néha karakteresen különböznek egymástól. Az ázsiaiaknál például a rizses burger az egyik menő szendvics. A világcégnél a hagyományos termékek 25 éve ott szerepelnek a kínálatban, de mellettük folyamatosan változnak a termékek, új szószok, ízesítések érkeznek, s például tematikus heteket is rendeznek. Állandóan topon kell lenni, hiszen évente közel egymillió fizető vendégük van, de ha a velük betérő családtagokat, barátokat is hozzászámítjuk, akkor a két üzlet évi 2-2,5 millió vendéget szolgál ki, ami hatalmas szám!



































